Hardcore Maniacs
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
May 19, 2012, 04:44:33 AM
News:
Pages: [1] 2 3
Topic Tools  
Read April 17, 2007, 04:59:49 PM #0
Celis

"Volledig rookverbod in de buurt van kinderen"

"Volledig rookverbod in de buurt van kinderen"

Er moet een rookverbod komen in de volledige horeca, maar ook op plaatsen waar kinderen zijn, dus ook thuis en in de wagen. Ouders die blijven roken in aanwezigheid van hun kinderen, moeten werkstraffen kunnen krijgen. Dat stelt professor emeritus Roger Blanpain, bekend van zijn kruistocht voor een rookvrije wereld.

Rookvrij Europa
De commissie Welzijn van het Vlaams parlement organiseerde vandaag een hoorzitting rond het groenboek 'Op weg naar een rookvrij Europa: beleidsopties op EU-niveau' van de Europese Commissie. Blanpain verwees ook naar het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind dat het recht op een gezonde omgeving bevat. Daarom stelt hij voor dat Kind en Gezin er mee over zou waken of kinderen blootgesteld zijn aan passief roken.

Stages en/of straffen
Ouders moeten ervan worden overtuigd niet te roken in aanwezigheid van hun kinderen. Daarvoor moeten ontwenningsprogramma's worden aangeboden. Als ouders blijven volhouden, moeten ouderstages worden opgelegd of zelfs werkstraffen. Indien het huidige beleid onvoldoende blijkt om de gevaren van tabak grotendeels te weren, zal men volgens de professor verplicht zijn op langere termijn, binnen tien jaar, over te gaan tot een verbod op de verkoop van tabakproducten.
« Last Edit: January 01, 1970, 01:00:00 AM by Celis »

Read April 17, 2007, 05:15:36 PM #1
Metal safety man

(No subject)

laat maar kome die handel

dan gaan we gvd nog veel btw en taksen moge betalen
« Last Edit: January 01, 1970, 01:00:00 AM by corenoize »

Read April 17, 2007, 05:21:59 PM #2
Celis

(No subject)

achja een burgeroorlog zal veel oplosse

Read April 17, 2007, 05:27:07 PM #3
Metal safety man

(No subject)

nen rokende dictator ook

Read April 17, 2007, 05:28:23 PM #4
Celis

(No subject)

of gewoon al die politiekers en mensen die anti-roker zijn tege ne muur plakke en me ne kogel naar de rookvrije (maar CO2 rijke) ruimte sture (aka den hemel)

Read April 17, 2007, 05:38:16 PM #5
Metal safety man

(No subject)

idd, vroeger smoorde die allemaal die kutzakke... nu merkte da echt da die daar mee gestopt zijn alles word duurder enzo...

da is gvd nen roker op diene ministerpost zette van gezondheid enzo en taksen dan zal da ook een pak minder zijn

Read April 17, 2007, 05:40:59 PM #6
Celis

(No subject)

Jan en taksen zijn nog ni hoog genoeg precies. Ze moete nog ma wa meer naart buiteland sture...

Maja da ze de sigarette maar uit den handel doen é, dan kunne ze weer zevere da de bevolking te dik wordt (ge moe u toch mee iet bezig houwe dan) en dan die mensen die echt verslaafd zijn en doorflippe...

Read April 17, 2007, 05:41:05 PM #7
DjLLN

(No subject)

bwa ik ben wel voor die rookverboden, vindt het ook niet meer dan terrecht dat er rond kinderen niet gerookt wordt, mensen die zoiets wel doen moeten terrecht gestraft worden, in een café moet roken wel kunnen, een eetgelegenheid? UITGESLOTEN, ik moet wijt brokken as er ene zen goor sigaret naast mij opsteekt. En aangezien de meeste rokers ongelooflijk associaal zijn t.o.v. niet-rokers denk ik dat de controle op het rookverbod inderdaad mag verhogen. Nu aster ene domp in mijn bakkes blaast heeftem een vonk op zen neus, heel simpel ;)

Grtz! LLN
« Last Edit: January 01, 1970, 01:00:00 AM by DjLLN »

Read April 17, 2007, 05:42:31 PM #8
Celis

(No subject)

Wel dan moete ze ook de auto's en fabrieken maar uit de buurt van kindere zette want die stoten ook ongeloofelijk veel rommel uit en denk zelfs dat dat nog een stuk erger is dan een sigaret.

Mss ineens alle volwassenen opsluite zoda de kindere de vrije loop hebbe?

Read April 17, 2007, 06:32:24 PM #9
Metal safety man

(No subject)

@ djlln ik ben roker en 'k rook nooit in eetgelegenheiden omdat ik er gewoon zelf nie tege kan, maar van dat asociaal gedrag komt van twee kanten hoor en kunt gij mij is uitlegge waar er meer niet rokers in de rokers zone zatten wanneer er nog gepaft mocht worden??

Read April 17, 2007, 07:53:22 PM #10
DjLLN

(No subject)

@ Celis: een auto is een noodzakelijk kwaad, in huis bij een kind roken is gewoon een misdaad. As ge te lui zijt om uw reet naar buiten te reppen om daar uw sigaret te roken zodat uw kleine geen rokerslong heeft op zijn 5de levensjaar zijt ge voor mij niet bekwaam een kind te hebben.

@ Corenoize: Er zijn dus nog altijd rokers die er zich geen kloten van aantrekken, en eetgelegenheden die nog altijd assebakken voorzien, zodat 5 minuten laten mijn eten ook als een assebak smaakt, en als ge daar iets van zegt worde raar bekeken...

Uw vraag zult ge eens moeten herformuleren...

Read April 17, 2007, 08:03:27 PM #11
Celis

(No subject)

Quote from: "DjLLN"
@ Celis: een auto is een noodzakelijk kwaad, in huis bij een kind roken is gewoon een misdaad. As ge te lui zijt om uw reet naar buiten te reppen om daar uw sigaret te roken zodat uw kleine geen rokerslong heeft op zijn 5de levensjaar zijt ge voor mij niet bekwaam een kind te hebben.

@ Corenoize: Er zijn dus nog altijd rokers die er zich geen kloten van aantrekken, en eetgelegenheden die nog altijd assebakken voorzien, zodat 5 minuten laten mijn eten ook als een assebak smaakt, en als ge daar iets van zegt worde raar bekeken...

mij zulde in alle geval nooit zien roke naast iemand die aant eten is. En auto een noodzakelijk kwaad? Waarom bestaat er dan zoeits als een fiets? Als iedereen met de fiest buitenkomt is ineens ook het overgewichtsprobleem van de Belgen van de baan...
Dus auto noodzakelijk? Dacht het niet.

En ik ben opgegroeid tussen rokers, ken nog mensen die opgegroeid zijn tusse rokers (die dan zelf ni roken) en die hemme toch geen last van rokerslongen ze... Maarja laat de mensen geloven wa ze willen, verdraagzaamheid besta nimeer in de wereld van vandaag en de mensen worden alleen maar gevaarlijker en gevaarlijker door zo'n berichten de wereld in te sturen...

De toekomst voor de mensheid? Verdraagzaamheid? We kunnen maar beter uitsterven denk ik zo en de arme dieren (die wij gebruiken voor consumptie, en wat iedereen ook normaal vindt) de wereld laten regeren, dan zal alles er veel beter uitzien... EN DAT IS REALITEIT ;)

Read April 17, 2007, 08:11:21 PM #12
DjLLN

(No subject)

Quote from: "Celis"
Quote from: "DjLLN"

mij zulde in alle geval nooit zien roke naast iemand die aant eten is. En auto een noodzakelijk kwaad? Waarom bestaat er dan zoeits als een fiets? Als iedereen met de fiest buitenkomt is ineens ook het overgewichtsprobleem van de Belgen van de baan...
Dus auto noodzakelijk? Dacht het niet.

En ik ben opgegroeid tussen rokers, ken nog mensen die opgegroeid zijn tusse rokers (die dan zelf ni roken) en die hemme toch geen last van rokerslongen ze... Maarja laat de mensen geloven wa ze willen, verdraagzaamheid besta nimeer in de wereld van vandaag en de mensen worden alleen maar gevaarlijker en gevaarlijker door zo'n berichten de wereld in te sturen...

De toekomst voor de mensheid? Verdraagzaamheid? We kunnen maar beter uitsterven denk ik zo en de arme dieren (die wij gebruiken voor consumptie, en wat iedereen ook normaal vindt) de wereld laten regeren, dan zal alles er veel beter uitzien... EN DAT IS REALITEIT ;)

De fiets, wel ik wens je veel succes om mijn traject dagelijks met de fiets of openbaar vervoer te doen:

68 Km ENKEL
openbaar vervoer? 2h30 ENKEL ONDERWEG
dus ja noodzakelijk kwaad

En van die meerokers? ja hoor, dikke zever:

Meeroken

4 op de 5 mensen vindt rookoverlast een serieus probleem. Gelukkig zien ook rokers dat steeds meer. Rokers vragen steeds vaker of iemand bezwaar heeft dat zij een sigaretje opsteken. Naast dat tabaksrook de ogen, neus of keel kan irriteren of hoofdpijn kan veroorzaken is nu wetenschappelijk bewijs dat passief roken ondermeer kan leiden tot longkanker en hart- en vaatziekten.

Meeroken geeft verhoogd risico op longkanker

Roken kan kanker veroorzaken. Meeroken (dus tabaksrook inademen van andere rokers) kan ook longkanker veroorzaken. Dit blijkt overduidelijk uit een rapport uit 2002 van het IARC, een onderzoeksinstituut van de Wereld Gezondheidsorganisatie. De Gezondheidsraad kwam in november 2003 met het rapport ‘Volksgezondheidsschade door passief roken’ tot dezelfde conclusie.

Sir Richard Doll zei al in 1985 "Een niet-roker die elke dag 1 uur in een kamer zit met iemand die rookt, geeft 100 keer zo veel kans om long kanker te krijgen dan een niet-roker die 20 jaar woont in een gebouw met asbest".

Bij meeroken gaat het over 2 soorten rook:
1. de rook die rechtstreeks van de sigaret komt (sidestream) en
2. rook die door een roker wordt uitgeblazen nadat hij/zij een trekje van de sigaret heeft genomen (mainstream).
De sidestream-rook is schadelijker dan de mainstream-rook.

In een aantal landen heeft tabaksrook de classificatie 'klasse A carcinogeen'. Dat betekent dat blootsteling aan deze stof ten allen tijde moet worden voorkomen. In Nederland is dit niet het geval.  

Werkplekken en openbare ruimtes

Dat meeroken ook kanker veroorzaakt is een belangrijk argument om ervoor te zorgen dat niet-rokers op werkplekken en in openbare en publieke ruimtes beschermd worden tegen tabaksrook, bijvoorbeeld in de horeca. Helaas wordt het gezondheidsargument in de discussie rondom een rookvrije horeca onvoldonde mee genomen, maar wordt uitgegaan van overlast of hinder.

Voor meer informatie zie ook:

http://www.rokenendewerkplek.nl
http://www.gezondheidsmanagement.nl/ind ... mas.aspect
http://www.rokenendewet.nl  
De tabaksindustrie probeert de relatie tussen meeroken en kanker vaak krampachtig te ontkennen. Ze subsidieert wetenschappelijk onderzoek die het tegendeel probeert te bewijzen. Daarnaast voert de tabaksindustrie andere activiteiten uit die de verkoop van sigaretten moet bevorderen. Professor Stanton Glantz van de Universiteit van Berkeley, Californië heeft jarenlang onderzoek uitgevoerd naar de praktijken van de tabaksindustrie. Op de website van deze universiteit is een indrukwekkende lijst te vinden van activiteiten die zijn uitgevoerd om het tabaksontmoedigingsbeleid te vertragen danwel te dwarsbomen.

Meeroken door kinderen

De meeste mensen weten uit ervaring dat meeroken (ook wel passief roken genoemd) ook schadelijk is voor kinderen. Passief roken door jonge kinderen kan leiden tot luchtwegaandoeningen en middenoorontstekingen. Ook kan roken in de nabijheid van het kind het risico van wiegendood sterk vergroten.

Kijk voor meer informatie op http://www.stivoro.nl/dekleine.html

Zwangerschap

Ongeboren kinderen roken indirect via hun rokende moeders mee. Dat kan leiden tot bijvoorbeeld een verhoogd risico op een vroeggeboorte of zelfs spontane abortus van de vrucht.

Meer informatie hierover is te vinden op http://www.rookvrijzwanger.nl

Read April 17, 2007, 08:20:15 PM #13
Celis

(No subject)

Ahja en dat nen auto kanker veroorzaakt daar ga je niemand van horen klagen. Overlaatst nog over de "bijna verplichte" roetfilter die door zijn gefilter kankerverwekkende delen de lucht in blaast. Maarja dat mag want da's nodig  :roll:

Vroeger ging ook alles met de fiets ze, als iedereen in zijn gemeente zou werken dan was er geen probleem. Maar nee, mensen van oostende (voorbeeld) gaan in Brussel werke, wa's daar het nut van terwijl er talloze fabrieken in diezelfde omgeving staan?

Ik werk 5 km van men huis en daar heb ik zelf voor gekozen, en geloof me daar moet ge geen moeite voor doen ze om in de buurt te werken...

Maarjah...

Read April 17, 2007, 08:28:15 PM #14
Metal safety man

(No subject)

euhm DJlln als ik ergens kom hé waar der gerookt mag worde zit 't daar vol me niet rokers en dan moet ik ergens gaan zitte waar ik eigelijk nie mag roke door die idioten die liever tusse de rokers gan zitte en dan maar klagen ze man...

en btw gijle als niet rokers zitte maar te emmere op da gezondheid en ulle rechte enzo

en wat met onze rechten als rokers?
daar hoorde ook niemand over zegge hé

dat ze dan roken afschaffen en illegaal maken, dan zou 'k kunne aan nemen dat nen roker geen rechten heeft ma zolang 't legaal is wil 'k ook als een mens behandeld worde en niet als nen crimineel.

Der zen genoeg andere misdaden waar niks over gezegt word zoals de geld fraude bij 't koningshuis daar met de mariniers als een klein voorbeeld, maar word de prins veroordeeld nope, ma de rokers da zen zwaar criminele

wij zijn 't gvd die de klote staatskas vulle of ze kome nie toe.

't is nie omda er rokers zijn die hun geen klote aan trekke van de niet rokers

ma der zijn ook niet rokers die hun geen klote aantrekke aan ons
en 'k word zelf al vies beloerd als ik in de open lucht een saf rook en 'k begin mij daar ook zwaar aan te storen was der zo mis mee een saf roken als u da stoort gaat dan gewoon weg hé man

Pages: [1] 2 3
Jump to:  

smfthemes Theme by