admin

- Administrator
- BassQ DIE HARD
-
|
 |
"Laat Harry Potter leven!"
|
De succesvolle auteurs Stephen King en John Irving hebben bij de Britse auteur J.K. Rowling gepleit om Harry Potter laten leven. De twee Amerikaanse auteurs willen niet dat Harry sterft in het laatste boek van de serie.
"Ik duim" Rowling, schrijfster van zes boeken over de tovenaarsleerling, die eerder had laten vallen dat ze twee (hoofd)personages zal moeten laten sterven, kon het niet beloven. “Ik duim alvast voor Harry,” zei Irving op een gezamenlijke persconferentie. Ook King hoopt op een beter einde voor Harry maar, zo voegde hij eraan toe: "Ik heb er alle vertrouwen in dat Rowling haar hoofdpersoon fair zal behandelen."
De ontknoping Rowling zelf blijft vaag over het lot van Harry. Ze werkt op dit moment aan het zevende, en laatste, boek in de Harry Potterserie. Naar eigen zeggen vordert het langzaam maar zeker. "Ik voel me bevrijd. Eindelijk komt de ontknoping in zicht. Sommigen zullen het haten, anderen zullen het fantastisch vinden. Maar de oplossing waar ik naartoe werk, is echt hoe het zou moeten zijn. De personages waarvan ik altijd dacht dat ze zouden blijven leven, sterven. Een personage, dat eerst ging sterven, blijft dan weer leven.”
Na de dood Op de vraag of ze het wel een goed idee vond om personages te laten sterven antwoordde Rowling dat ze het niet leuk vindt personages te moeten laten sterven, “maar de conventies van het genre vragen er om. Bovendien ik begrijp wel dat sommige auteurs hun hoofdpersonage laten sterven. Op die manier kan niemand er mee verder werken na hun dood.”
Harry, Carrie en Garp De drie auteurs kwamen samen voor een benefietvoorstelling in de Radio City Music Hall in New York, waar ze voorlazen uit eigen werk. Met het evenement 'Een avond met Harry, Carrie en Garp', werd geld binnengehaald voor Artsen zonder Grenzen en de Haven Foundation, die werkloze artiesten helpt die werkloos zijn geworden door ongeval of ziekte.
Verfilmd John Irving is onder meer bekend van zijn boeken 'De wereld volgens Garp', 'De regels van het Ciderhuis' en 'Weduwe voor een jaar'. King schreef horrorverhalen als 'Carrie', 'Het' en 'Misery'. De regels van het Ciderhuis (The Cider House Rules) en Carrie werden, net als de Harry Potter-boeken, verfilmd. (reuters)
« Last Edit: January 01, 1970, 01:00:00 AM by admin »
|